Profiel nr. 102583
16/02/2021 Geplaatst
Gevestigd in
Antwerpen
Ook interessant voor
Branche
Detailhandel Non-Food
Soort bedrijf
Dames- en herenmode
Rechtsvorm
Eenmanszaak
Transactievorm
Aandelentransactie
Levensfase onderneming
Groeiend
Aantal medewerkers (in FTE)
< 5
Type koper
Omzet indicatie
€ 0 - € 100.000
Indicatie overnamebedrag
€ 0 - € 100.000
Resultaat voor belasting
€ 0 - € 100.000
Voor veel Antwerpenaren een bekend merk. Zo’n 3.5 jaar geleden opgezet om deze mooie stad een stukje mooier te maken. Zelf ben ik 1,5 jaar geleden na een carrière switch ingestapt en heb ik het bedrijf overgenomen. Met het in hand nemen van een online marketing bureau hebben wij ons gefocusseerd op het groter maken van het merk en een stabiel inkomen. 2020 is voor iedereen een vreemd jaar geweest en voor ons was dit niet anders. Onze kleding werd verkocht in een winkel in Antwerpen maar helaas kwam hier door COVID-19 een einde aan. Wel denken we dat hier in de toekomst nog veel mogelijkheden zijn.
Op deze webshop hebben wij verschillende collecties, van kleding tot woondecoratie. Deze items hebben allemaal 1 ding gemeen, ze staan in het teken van ’T stad (Antwerpen). Naast de ‘kledij’ collectie hebben wij gedurende het jaar verschillende assortimenten, denk hierbij aan een valentijn, zomer, winter en kerst collectie, Halloween etc. Wij werken met het Print-On-Demand systeem waardoor we makkelijk kunnen inspelen op de laatste trends, geen inkoop kosten hebben, oneindig kunnen experimenteren met verschillende designs en de concurrentie altijd een stap voor blijven. Wij werken samen met een Europese leverancier waardoor we de levertijden relatief kort kunnen houden. We betalen de producten aan de leverancier nadat wij een bestelling van een klant ontvangen. Hierdoor heb je geen risico dat je met voorraden blijft zitten. Hiernaast hebben wij een zeer sterke organische positie bemachtigd in Google waardoor mensen ons gemakkelijk kunnen vinden.
Momenteel is er 1 werknemer in dienst. Een jonge jongen uit Antwerpen die studeert om graphic designer te worden, hij is dan ook verantwoordelijk voor de Social media, nieuwsbrieven en een groot gedeelte van de ontwerpen. Met overleg weten we zeker dat hij zou willen blijven werken. Naast ruim 5000 volgers op Instagram en hetzelfde aantal abonnees is de e-mail marketing geautomatiseerd.
De nieuwe eigenaar zal een bepaalde band met Antwerpen moeten hebben om achter het merk en kleding te staan. Daarnaast is de webshop ook enorm geschikt voor nieuwelingen in de e-commerce. Doordat er een hoge mate van automatisering is en het harde werk gedaan is van het creëeren van een merk en naamsbekendheid is het nu een kwestie van langzaam aan doorgroeien.