Note! This profile is sold or inactive and is therefore no longer available.
Back to the overview

Zware lading schip -Exploitatie

Sold or inactive #106700 - Available since January 31, 2024

Company history/background

Nemen van een grotere gerenommeerde reder en de bestaande exploitatie inclusief langer lopende bevrachtingscontracten van het schip op zich te nemen en gradueel onder eigen beheer te krijgen als vol continubedrijf.

Het schip (2000) verkeert in uitzonderlijk goede staat van onderhoud. Geschikt voor alle uiteenlopende soorten zware projectladingen (treinen, jachten, windmolendelen-, turbines-, -bladen, reactors, bagger- en marineschepen, VN-transporten, containers enz.) en zelfs ook voor ‘normale’ goederen, zoals graan los gestort in een deel van het ruim.

Het totale vloeroppervlak van ruim en de dekken is 5000 m2.

Omdat het schip 20.5 m breed is en het vrije dek 128 lang, kunnen grote project eenheden aan dek geplaatst worden zonder uit te steken. Daardoor is het schip ook uitermate geschikt voor het transport van bijvoorbeeld grote en zware windmolen- onderdelen. Drie dekkranen, 2 van 320 ton en 1 kraan van 200 ton kunnen 700 ton aan boord hijsen.

Company activities

De containercapaciteit is 830 TEU (20 voet standaard container), mogelijk gemaakt door de breedte van het schip waardoor containers 8 breed op het dek geplaatst kunnen worden. Omdat de navigatiebrug voorop staat laat dit zelfs containers 5 tot 6 hoog aan dek toe.

Het betreft een High Speed Heavy Cargo Ship, Vmax is 20 knopen. De hoge nieuwbouw prijs van ca € 20 mio destijds, vanwege groot motorvermogen in combinatie met een dure gestroomlijnde scheepsromp werpt nog steeds zijn vruchten af mede omdat de concurrentie de huidige nieuwbouwprijs (ca € 35 mio) van eenzelfde type schip te hoog vindt.

Met een lengte van 150 m en gemiddelde diepgang van 6.5 m kan het schip ook in de meeste kleinere zeehavens komen. Daardoor is er vrijwel altijd direct een ligplaats beschikbaar zodat snel met laden of lossen begonnen kan worden.

Other

De totale kosten inclusief aankoop van het schip bedragen € 5,9 mio.

Er wordt direct rendement gemaakt vanwege doorlopende contracten.

De financiering vindt plaats door een bijdrage van opdrachtgever, een bank en een participatie van de verkopende reder.

Opdrachtgever komt nog € 1,3 mio tekort, voor welk bedrag de participatie of (achtergestelde) lening wordt aangeboden tegen een faire rente en/of anderszins. De totale financiering ligt door snelle aflossing altijd ruim lager dan de waarde van het schip.

De totale financiering ligt door snelle aflossing altijd lager dan de waarde van het schip.

General information

Region
The Netherlands
Sector
Transport
Type of company
Other
Legal entity
Foreign legal entity
Type of transaction
To be determined
Life phase enterprise
Growing
Employees in FTE
5 - 10
Type of buyer
  • Strategic acquisition
  • Investor

Financial information

Turnover last financial year
€ 2.500.000 - € 5.000.000
Asking price
To be agreed
Earnings before taxes
€ 1.000.000 - € 2.500.000

Interested or more information?

Save as favourite

Zware lading schip -Exploitatie
The Netherlands

Profile number: 106700

Date added: July 30, 2023

Sector: Transport


Please login, if you have an account: Log in

If you have not an account, fill up your email address to save this profile in your favorites. A link with password creation will be sent to you by e-mail.

Send PDF-version by mail

Zware lading schip -Exploitatie
The Netherlands

Profile number:
106700

Date added:
July 30, 2023

Sector:
Transport

You can email this profile in PDF version to yourself or to someone for whom this may be interesting. Enter the e-mail address and name of the person receiving the e-mail below and click send to send the profile.